Tanke

I ett alternativt universum
skapar du och jag ett vi
vi snurrar på ställen ingen snurrat
vi möter folk ingen mött
vi ser saker ingen sett
vi leker lekar ingen lekt
vi skapar en tvåsamhet
vi vågar leva i ovissheten,
vi fastnar inte i tryggheten
som alla andra...


Var dag en ny dag
var dag en ny upplevelse
var dag en ny plats
var dag olik den andre
den enda tryggheten,
är att vi har varandra.


Ända tills man blir mätt
på upplevelser
på syner
på folk
på kulturer
på allt annat som världen har att erbjuda.

och då sätter man sig ner,
där alla andra är.
I tryggheten.
Villa, volvo, barn, inget hår på huvudet men mycket på ryggen,
husvagn på sommaren?

Jag har alla möjligheter
att göra allt det där
men inget verkar lika roligt
utan dig.

I ett alternativt universom kan grisar flyga och elefanter vara gröna.


(jag vet att du läser.
vilket gör detta inlägg delvis elakt.
Men jag orkar inte längre vara tyst
om vad jag hade velat
vad jag hade önskat)

Vi är nog inte på samma ställe ändå.
Jag vet inte vad vi ska göra nu...
Jag vet bara att jag älskar dig.
Oavsätt vad framtiden har att erbjuda.






S.P.M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0