Dagboksinlägg

Idag är det måndag förstår ni kära vänner.
Och vad betyder måndag?
Ärligt.. vad betyder måndag? Det har la nåt med månen att göra tror jag?
Ähh nu lämnar vi det.

Idag hade jag den konstigaste morgonen hur som helst.
Rosanna sov uppe hos mig i fontin, hon började halv tio och jag började nio.
Men hade satt klockan på 7 för att hinna massa saker innan skolan.
Sen vaknade jag av att rosanna började röra på sig och gick upp ur sängen.
Hon är la kissnödig eller något, tänkte jag och somnade om.
Sen, ett tag senare vaknade jag och då var inte Rosanna där.
Så kollade jag på klockan. HALV TIO!
Hoppade ur sängen och tänkte shit, what to do?
Sen, när jag trodde inget kunde bli märkligare,
såg jag att bilnycklarna låg kvar i rummet?

Svar på alla morgonens frågetecken:
Jag hade väl antagligen råkat stänga av alarmet i sömnen.
Lampan i bilen var tänd hela natten, så där fanns inget batteri.

Såhär kommer historian om lösningen på det problemet:

När Rosanna slutade skolan och vi skulle åka var Freddan med,
Bra! Tänkte jag. Han startar oss och så åker vi. Men ack, han hade fett bråttom.
Så där stod vi på parkeringen och tänkte "Whaaat to do?"
Då, som ett tecken från gud, kommer massa 50taggare av olika kön gåendes mot parkeringen.
Jag sa till Rosanna, som tyckte jag skulle springa ikapp en halvflint gubbe,
att det är bättre vi frågar någon som har en bil närmare.
Sagt och gjort, en tanta kommer gåendes och jag tar tillfället i akt att fråga om starthjälp,
startkablarna hade jag redan plockat fram i förebyggande syfte.
Men som sagt, fruntimmer och bilar.
Hon börjar helt enkelt ropa "STEEN!"
Så kommer det en volvo v70 i färgen "sand" rullandes mot oss, med den halvflinta gubben i XD
Jaadu. Ibland är det bra att ha en Sten till hands. Massa tack till sten <3

Så nu är det softa till 1000 som gäller. Och sen ta en dusch.
Sen ska jag på brödradejt. Tänker inte förklara mer om det, en hemlighet helt enkelt.
(eller så orkar jag helt enkelt inte gå in på förklaring:P)

CU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0